15 jaar geleden zijn we gestart met het inademen van alle kennis op het gebied van de techniek en de cultuur van de Amerikaanse V-Twins. Onze ervaring hebben we o.a. opgedaan tijdens een jarenlange loopbaan bij een gerenomeerd Harley Davidson dealer in het centrum van Nederland. Tijdens dit proces hebben we alle diploma’s behaald die bij Harley Davidson te behalen zijn, met als resultaat de titel “Master of Service Technology”. Bij ons dus alleen de beste behandeling voor jouw motor!
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1926 - Er worden nu ook teardrop-vormige benzinetanks op alle modellen gemonteerd. Sinds 1918 worden er weer 1-cilinders gemaakt (tot 1935), de Flathead 21 (21 cubic inches inhoud). Het Model W is nooit goed in de Verenigde Staten verkocht en de verwachte toename in motortrijders die zouden gaan rijden op Sport Twins bleek niet uit te komen.
In 1920, een jaar na de introductie van de model W, begon Indian met het aanbieden van hun Scout, die vergelijkbaar in grootte was, maar sneller en veel populairder. Het model W zou meer kosten dan een tweedehands Ford T model en ongeveer negen tiende van de kosten van de Harley-Davidson een liter V-Twin motor, waardoor het aantrekkelijk noch als basis het vervoer, noch als een sportieve auto. Hoewel het model W goed verkocht in Europa beëindigde Harley-Davidson in 1923 de productie om zich meer te richten op hun eencilinder modellen.