Welkom bij van den hatert motoren
een passievol en innovatief bedrijf dat met u meedenkt!
Door kennis i.c.m. het uitgebreide netwerk kan VDH Motoren de service verlenen waarbij de consument op 1 komt, hierbij wordt service en kwaliteit voorop gesteld.
Wij werken op afspraak buiten openingstijden voor eventueel de haal&breng service of voor het persoonlijke contact waarbij een stukje extra aandacht gewenst is.
Bij VDH Motoren kunt u terecht voor o.a. volgende diensten:
In & verkoop van nieuwe en gebruikte motoren
Periodiek onderhoud volgens fabrieksspecificaties
Complexe diagnose en reparaties
Opbouwen van accessoires en complexe componenten
Schade afhandeling en reparaties
Motorverzekering & Motorfinanciering
Een stukje historie: BMW in 1970 - Heel modern waren de H-4 halogeenlampen. De brandstoftank was in drie versies leverbaar: 24 liter, 17 liter en een 17 liter exemplaar met verchroomde flanken (de "Toaster tank"), dat eigenlijk alleen voor de export naar de Verenigde Staten bedoeld was en alleen in 1972 en 1973 geproduceerd werd. Alle krukassen maakten slagen van 70,6 mm, waardoor verschillen in cilinderinhoud alleen door wisselende boringen verkregen werden. Hier zou BMW bij de luchtgekoelde boxers aan vasthouden tot in 1995, toen de R 100 R Mystic uit productie ging. De /5 serie kwam waarschijnlijk net op tijd op de markt. De Vollschwingen BMW's hadden het merk door de moeilijke tijden in de jaren vijftig gesleept, maar waren absoluut niet meer geschikt om de opkomende markt in de jaren zeventig te bedienen.
Rond 1970 waren met name de Japanse fabrikanten op de markt gekomen met zware, snelle machines. BMW besloot in de /6-serie de R 50/5 niet meer te vervangen, maar het programma "in de hoogte" uit te breiden met de R 90/6 en de R 90 S. Men ging meer aandacht besteden aan het uiterlijk van de motorfietsen.