Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Voor meer informatie vraag naar een van onze verkoopmedewerkers.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | 1 cilinder, 4 takt Euro 4 |
Boring x slag | 58|47 |
Cilinder inhoud | 125 |
Comp. verhouding | 12-12.6 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | ECU Electronics Magneti Marelli MIUG4 ø 32 mm |
Vermogen | 15|11| |
Max. koppel | 11.2|80000 |
Koppeling | Meervoudige natte plaatkoppeling |
Versnellingsbak | 6 VERSNELLINGEN |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 75 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen frame met twee buizen |
Vering voor | Upside down voorvork Ø 41 mm binnenpoten, veerweg 240 mm |
Vering achter | Stalen achterbrug, monoschokdemper met progressief linksysteem (veerweg 210 mm) |
Remmen voor | Roestvrijstalen remschijf Ø 300 mm met zwevende remklauw |
Remmen achter | Roestvrijstalen remschijf Ø 220 mm met zwevende remklauw |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1425 |
Lengte | 2075 |
Breedte | 820 |
Hoogte | |
Zithoogte | 880 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: APRILA, KAWASAKI, KTM, MIA, CAN-AM, DUCATI, HONDOTO GUZZI, MOTO MORINI, PIAGGIOSUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
 | Bodegraven, Zuid-Holland |
 | 0172-650005 |
Een stukje historie: BMW in 1983 - Hans Muth had in 1979 samen met Jan Fellstrom en Hans-Georg Kasten zijn eigen ontwerpstudio "Target Design" opgericht. Target Design tekende de R 65 LS, die veel leek op de Suzuki Katana modellen. Pas in 1983 week men af van de tweecilinderboxermotor, toen de drie- en viercilinder K-modellen werden geïntroduceerd met de BMW K 100-serie en de K 75-serie. Bij deze modellen lag de krukas net als bij de boxermotoren in de lengterichting. Dankzij dubbele bovenliggende nokkenassen, brandstofinjectie en geheel nieuwe frames konden deze modellen veel beter concurreren met andere merken en bovendien aan de strenger wordende milieu eisen voldoen. BMW was voornemens boxermotoren uitsluitend nog in de GS modellen te leveren. De K 100- en K 75-serie konden immers zowel sportief als toeristisch ingestelde klanten bedienen, zowel in de middenklasse als in de zware klasse. Maar vrijwel meteen na de introductie van de K modellen kwamen er klachten van klanten, en later dus ook van dealers en zelfs importeurs. Men wilde de zware boxermodellen terug. Nadat de /7-serie uit productie was gegaan, werden zelfs de nog leverbare R 80 modellen van grotere zuigers en cilinders voorzien, zodat met toch nog 1000cc-BMW's kon kopen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken