Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Deze motor beschikt over o.a. ABS, ESA, ASC, RDC, Comfort Pakket, Touring Pakket, Dynamiek Pakket, LED Koplamp, Keyless Ride, Triple Black uitvoering, Dagrijlicht, Boordcomputer Pro, Quick Shifter, Rijmodi Pro, Navigatie Voorbereiding, Handvatverwarming, Cruise Control, Handkappen, Verstralers, Kruisspaakwielen, LED Richtingaanwijzers en Kofferhouders.
- Interesse in een motor?? Kom langs in onze showroom of neem gerust contact met ons op per telefoon of e-mail: tel. 0573-402022 of info@mamola.nl
Wij leveren al onze motoren af met 10 dagen gratis verzekering van Zelfverzekerd Motorrijden!.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 bovenliggende nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1.170 |
Comp. verhouding | 12,5 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting/digitaal |
Ontsteking | digitaal, dubbele ontsteking. |
Vermogen | 125|92|7.750 |
Max. koppel | 125|6500 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | optie |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 41 mm, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning 5-voudig mechanisch instelba. Veeruitslag 190 mm. |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 200 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 R 19 |
Achterband | 170/60 R 17 |
Wielbasis | 850/870 |
Lengte | 2207 |
Breedte | 952.5 |
Hoogte | 1412 |
Zithoogte | 850/870 |
Drooggewicht | 212 (rijklaargewicht 238) |
Leverbare kleuren | Racingred Uni, Lightwhite Uni, Blackstorm metallic/Achatgrau, Frozen dark blau metallic |
Beschrijving | Een R 1200 GS. Een missie: de beste GS aller tijden.
De BMW R 1200 GS - het origineel onder de reis-adventures. Al 32 jaar definieert de GS het hele segment en is de trouwe reisgenoot bij uitstek van elke motoravonturier. BMW Motorrad opent nu een nieuw hoofdstuk in het succesverhaal en perfectioneert de iconische R 1200 GS opnieuw.
Een R 1200 GS. Een gevoel: kracht onder alle omstandigheden.
Sterk, gecultiveerd en soepel. De R 1200 GS wordt aangedreven door een nieuw geconcipieerde tweecilinder boxermotor van 125 pk (92 kW). Door het nieuwe koelingsconcept - een combinatie van lucht- en vloeistofkoeling - en de verticale gasflow door de cilinderkoppen, draait de motor altijd bijzonder efficiënt, krachtig en betrouwbaar. Andere verbeteringen als de nieuwe meervoudige natte plaatkoppeling met anti hop functie, het e-gas en de optionele rijmodi maken de nieuwe boxermotor tot het hart van de nieuwe R 1200 GS.
Een R 1200 GS. Een emotie: absolute controle.
De nieuwe R 1200 GS is berekend op elk terrein. Dat komt door zijn nieuwe, stijvere hoofdframe met een verbeterde Para- en Telelever, die de stuurprecisie van deze enduro nog verder verhogen. Met het optionele Dynamic ESA is het rijwielgedeelte automatisch op elke ondergrond en op elke beladingstoestand af te stemmen. Nog veel multifunctioneler wordt de nieuwe GS door de extra rijmodi, die vier verschillende afstellingen met een druk op de knop mogelijk maken.
Een R 1200 GS. Een indruk: sterke individualiteit.
De nieuwe GS is op het eerste gezicht weer een echte GS: robuust, dynamisch en karakteristiek. Zorgvuldig afgewerkte oppervlakken en een perfecte finish onderstrepen zijn hoogwaardige kwaliteit. Het nieuwe koelingsconcept is vloeiend in de markante lijnvoering opgenomen en het optische zwaartepunt is verder naar voren verschoven, waardoor de nieuwe BMW R 1200 GS nog evenwichtiger en krachtiger oogt. Een omvangrijk optieprogramma maakt de R 1200 GS absoluut uniek. Met een innovatieve LED-koplamp, kruisspaakwielen en maar liefst drie verschillende uitrustingsvarianten kan iedereen van deze enduro zijn persoonlijke GS maken.
Een wereld. Een R 1200 GS: de reis van uw leven.
Aan de marktintroductie van de nieuwe BMW R 1200 GS gaat een unieke lange-afstandsrit vooraf. Onder het motto One World. One R 1200 GS. gaan vijf enduro-avonturiers op vijf werelddelen met de nieuwe R 1200 GS op reis. Dit tot nog toe unieke plan is een zware test van de nieuwe GS en met een beetje geluk is het ook de reis van uw leven. |
Welkom bij Mamola Motoren.
Mamola Motoren is gevestigd in het Gelderse Laren. Wij zijn na ruim 15 jaar een nog steeds groeiende motorzaak, waarbij serviceverlening, kwaliteit en persoonlijke aandacht hoog in het vaandel staat.
Wij bieden een breed assortiment voor zowel de tourrijder als de sportieve rijder. U kunt bij ons terecht voor:
In- en verkoop van motoren.
Onderhoud en reparatie van uw motorfiets Verkoop motorkleding, helmen en overige accessoires .
Actueel aanbod van occasions.
De motoroccasions op deze website worden vanwege een continue wisselende voorraad regelmatig geactualiseerd. Onze voorraad bestaat onder andere uit motoren van de merken Honda, Suzuki, Kawasaki, Yamaha, Ducati, Triumph en BMW.
 | Laren, Gelderland |
 | 0573-402022 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken