Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Aangeboden door Total-Drive Motorcycles:
BMW S 1000 XR RACING RED
Nette en jong gebruikte BMW S1000XR afkomstig van een BMW dealer uit Duitsland. Alle originele papieren en sleutels en dergelijken zijn aanwezig.
- Dealer onderhouden
- 2e eigenaar
- 2022.
Motor is voorzien van alle pakketten:
0134 Adaptieve koplampen
018B Motorsleepmomentregeling
0193 Keyless Ride
019C Dynamic ESA Pro
0202 Dagrijlicht
0219 Deluxe Headlight
0222 Schakelassistent Pro
0233 Touring-pakket
0235 Dynamiek-pakket
0272 Voorbereiding navigatieapparaat
0519 Handvatverwarming
0530 Bandenspanningscontrole
0538 Snelheidsregeling
0562 Extra koplamp
0589 Handbescherming
0636 Middenbok
0665 Bagagerek
06AC Intelligente noodoproep
06AE Teleservices
08CA EU-uitvoering
Kenteken volgt nog motor moet nog ingevoerd worden. Word uiteraard met een Nederlands kenteken afgeleverd.
- Bij verkoop van een motor word er altijd voor gezorgd dat de motorfiets technisch 100% de showroom verlaat. Blijkt er na de verkoop toch iets aan te mankeren word dit altijd netjes opgelost.
Onze motoren worden verkocht met een week gratis All-risk dekking.
Heeft u interesse of nog vragen neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Foto's:
Marktplaats laat maar 24 foto's toe. Heeft u interesse in alle foto's en in hoge resolutie (HD-kwaliteit)?
Neem dan even contact op!
Disclaimer:
Al onze advertenties worden met zorg samengesteld. Echter adverteren wij via een dataleverancier en kunner er onverhoopt toch foutjes in de advertentietekst of optie lijst staan. Controleer dus altijd op punten die u als koper belangrijk vindt. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele fouten.
Total-Drive Motorcycles
Jop Joosten
Doctor Huub Van Doorneweg 26C
5753 RJ Deurne
info@total-drive.nl
+31 621340524
Bij verkoop van een motor word er altijd voor gezorgd dat de motorfiets technisch 100% de showroom verlaat. Blijkt er na de verkoop toch iets aan te mankeren word dit altijd netjes opgelost.
Onze motoren worden verkocht met een week gratis All-risk dekking.
Heeft u interesse of nog vragen neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Foto's:
Marktplaats laat maar 24 foto's toe. Heeft u interesse in alle foto's en in hoge resolutie (HD-kwaliteit)?
Neem dan even contact op!
Disclaimer:
Al onze advertenties worden met zorg samengesteld. Echter adverteren wij via een dataleverancier en kunner er onverhoopt toch foutjes in de advertentietekst of optie lijst staan. Controleer dus altijd op punten die u als koper belangrijk vindt. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele fouten.
Total-Drive Motorcycles
Jop Joosten
Doctor Huub Van Doorneweg 26C
5753 RJ Deurne
info@total-drive.nl
+31 621340524
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor, 2 bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen per cilinder |
Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
Cilinder inhoud | 999 cc |
Comp. verhouding | 12,0:1 |
Kleppen | 4 Kleppen |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 160 pk / 118 kW bij 11,000 tpm |
Max. koppel | 112 Nm bij 9,250 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | constant-mesh 6-versnellingsbak met rechte vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 46 mm, in- en uitgaande demping traploos instelbaar |
Vering achter | dubbelzijdige aluminium swingarm, uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.548 mm |
Lengte | 2,183 mm |
Breedte | 940 mm |
Hoogte | 1,408 mm |
Zithoogte | 840 mm |
Drooggewicht | 228 kg |
Leverbare kleuren | Lightwhite Uni/Racingblue Metallic/Racingred Uni, Ozeanblau Metallic Matt, Racingred Uni |
Beschrijving | Je geeft helemaal niets toe, vraagt altijd het uiterste. Van jezelf, maar ook van je machine. Altijd strijdend om de ideale lijn: elke bocht een paar graden lager, een paar millimeter nauwer. Kilometer na kilometer. Met de vernieuwde S 1000 XR heb je een motorfiets die ook geen compromissen kent. Deze machine combineert sportiviteit en goede prestaties op lange ritten in een perfecte vorm. De sportieve agressie is afkomstig uit de RR. Door de uitstekende ergonomie met de rechte, ontspannen zithouding kun je dagenlang om iedere bocht en elk recht stuk strijden. Een circuit dat pas eindigt als jij dat wilt. Zo moet het zijn. Dat verstaan wij onder XR. En jij? |
Total Drive Motorcycles, dé plek voor alles wat met motoren te maken heeft. Of je nu graag een nieuwe motor wil kopen of op zoek bent naar motoronderhoud, bij ons ben je aan het juiste adres.
Jouw motor verdient de beste zorg en aandacht, dat begrijpen we bij Total Drive als geen ander. Met meer dan 9 jaar aan ervaring beschikken wij over de juiste kennis voor jouw motor. Of het nu gaat om kleine onderhoudsbeurten, grote beurten, reparaties of een diagnose, wij staan voor je klaar om jouw motor weer in topvorm te krijgen. Alles om ervoor te zorgen dat jouw motor soepel en veilig blijft rijden.
 | Deurne, Noord-Brabant |
 | 06-21340524 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken