Nieuwsbrief:

HARLEY-DAVIDSON  LOW RIDER 1340 FXS - 1980

Garantie: Ja
58916 Km
Zwart
harley-davidson - low-rider-1340-fxs
harley-davidson - low-rider-1340-fxs
harley-davidson - low-rider-1340-fxs
harley-davidson - low-rider-1340-fxs
harley-davidson - low-rider-1340-fxs
harley-davidson - low-rider-1340-fxs
harley-davidson - low-rider-1340-fxs
harley-davidson - low-rider-1340-fxs
harley-davidson - low-rider-1340-fxs
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Originele en van eerste eigenaar geweest,een FXS 1340 Lowrider,
ook  nog voorzien van de eerste laklaag.
Een voor de collectie. 
 




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Twin Performance Ommen
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: TRIUMPH in 1937 - De activiteiten in de auto's en die van de motoren worden gescheiden in 1936. Ariel eigenaar John Young ('Jack' maar door insiders 'JS' genoemd) Sangster koopt de fabriek in Priory Street (motoren) voor 5000 pond en verlaagt de lonen per direkt. Hij veranderd de naam in Truimph Engineering Company. Sangster stelt een designer van Ariel, de 35 jarige Edward Turner, aan als General Manager. Daarna vraagt hij Bettmann om zitting te nemen in het bestuur, met name om zijn reputatie en netwerk. Val Page vindt werk bij BSA nadat hij voor de overname ontslag had genomen. Turner schudt het leveringsprogramma een goed door elkaar en houdt dan de Tiger 70, 80 en 90 over. Hij voegt vervolgens gepolijste afwerkdeksels toe, komt met nieuwe verfdesigns, omhooglopende uitlaten, enkeltube frames en chromen brandstoftanks. In 1937 ontwerpt men de 500cc Speed Twin. Deze verlaat de dealers voor 75 pond en verovert daarmee de markt. Daarna wordt het originele pand aan Much Park Street verkocht. Dat jaar rolt ook de laatste Tiger 90 van de band en kondigt men de Tiger 100 aan.
© 2000 - 2025 Motoroccasion