Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Nieuw binnen CRF1000 Africa Twin rechtstreeks van de 1e eigenaar! - 317000 KM - Bouwjaar 2016 in zeer goede staat!! - Schakel uitvoering - Valbeugels - Handvat Verwarming - SW Motech Aluminium Motor Beschermer - Schetsplaat Beschermers - Ontzettend mooie Africa Twin -
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Watergekoelde Parallel Twin 4-taktmotor |
Boring x slag | 92.0|75.1 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 8 kleps |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | |70|7500 |
Max. koppel | 98|6000 |
Koppeling | Natte meerschijvenkoppeling met spiraalveren, Aluminium Cam Assist en slipkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ring afgedichte ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.8 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Semi-dubbel wiegframe in staal, subframe achteraan in staal met hoge spankracht |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | Dubbele zwevende hydraulische wave-schijven van 310 mm met aluminium naaf en radiaal gemonteerde zadels met 4 zuigers en remblokken uit gesinterd metaal |
Remmen achter | Hydraulische wave-schijf van 256 mm, zadels met 2 zuigers en remblokken uit gesinterd metaal. |
Voorband | 90/90-R21 |
Achterband | 150/70-R18 |
Wielbasis | 1575 |
Lengte | 2335 |
Breedte | 875 |
Hoogte | 1475 |
Zithoogte | 870 of 850 |
Drooggewicht | 228 |
Leverbare kleuren | Victory Red (CRF Rally) / Pearl Glare White (Tricolor) / Digital Silver Metallic / Mat Ballistic Black Metallic |
Beschrijving | Bergen, woestijn, steen, zand – en alles daartussenin. Verover het allemaal met de gashendel van de Africa Twin. |
WELKOM BIJ SNOEK MOTOREN !
Wij zijn in 1969 begonnen met het verkopen en repareren van Honda's !
Door ons al die tijd alleen op dit merk te richten, kunnen we inmiddels rustig zeggen dat we hierin gespecialiseerd zijn. Dit en onze Noord-Hollandse nuchterheid onderscheiden ons van andere motorzaken.
Waarom het de moeite waard is om eens bij ons te komen kijken ? ruime keuze in nette, schadevrije gebruikte Honda's goed en eerlijk advies vakbekwaam personeel goede werkplaats grote voorraad Honda onderdelen veel motorkleding en helmen voor uitverkoopprijzen Graag tot ziens !
 | Heerhugowaard, Noord-Holland |
 | 072-5712241 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken