De Eliminator 500 SE breekt met conventies. Zijn strakke en lage ontwerp, een laag en comfortabel zadel en een lichte en gemakkelijke bediening maken hem de meest benaderbare Kawasaki-cruiser tot nu toe. Denk er niet te veel over na: het is een tijdloos design gecombineerd met moderne technologie. Dus stap op en “Just Ride”.
Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor
Boring x slag
70|58.6
Cilinder inhoud
451
Comp. verhouding
11.3 : 1
Kleppen
8
Brandstof toevoer
injectie: Ø 32 mm x 2
Ontsteking
Digitaal
Vermogen
45|33|
Max. koppel
43|6000
Koppeling
Natte multi-plaat koppeling, handbediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
2.438 (39/16)
Overbrenging
Gesloten ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
13
Topsnelheid
ABS
Frame
Trellis frame, hoogwaardig staal
Vering voor
41 mm telescopische voorvork
Vering achter
Dubbele schokabsorbers
Remmen voor
Enkele 310mm schijf. Remklauw: Dubbele zuigers
Remmen achter
Enkele 240mm schijf. Remklauw: Dubbele zuigers
Voorband
130/70-18M/C 63H
Achterband
150/80-16M/C 71H
Wielbasis
1410
Lengte
2250
Breedte
785
Hoogte
1140
Zithoogte
735
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
De geheel nieuwe Eliminator 500 breekt met conventies. Zijn strakke en lage ontwerp, een laagen comfortabel zadel en een lichte en gemakkelijke bediening maken hem de meestbenaderbare Kawasaki-cruiser tot nu toe. Denk er niet te veel over na: het is eentijdloos design gecombineerd met moderne technologie. Dus stap op en “JustRide”.
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Een stukje historie: TRIUMPH in 1928 - In 1928 wordt Bettmann verkozen tot president van de British Cycle and Motorcycle Manufacturers and Traders Association. Het jaar daarna bereikt men de productiebovengrens van 30000 units per jaar. Het Duitse TWN wordt autonoom nadat de crash op Wall Street hier aanleiding toe geeft. TWN produceert nog verder tot 1957 en vervaardigt ook typemachines met het Triumph logo. In 1936 komt het moederbedrijf in de financiële problemen en grootste geldschieter Lloyd Bank maakt hem vice-president en zet op zijn plek ene Mr. Graham. In 1932 wordt de fietsfabriek verkocht. Triumph doet deze dagen ook enorm veel in automobielen waardoor ook de motorfietstak wat prijst moest geven in aandacht.