Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Alle ogen zijn op jou gericht wanneer je op de nieuwe Z500 stapt. Uitgerust met een krachtige 451cc Parallel-Twin met Assist & Slipper clutch welke is gemonteerd in een lichtgewicht Trellis frame. Met het nieuwe Sugomi design met een full colour TFT-display en ledverlichting vallen meteen op als onmiskenbare Supernaked. Door het lage rijklaargewicht en korte wielbasis zijn rijplezier en wendbaarheid gegarandeerd. Handig in de drukke steden maar nóg leuker tijdens de sportieve weekendritten waar zelfs de meest doorgewinterde rijders verbaasd zullen worden door zijn rijkwaliteiten.
De Kawasaki Z500 SE 2025 is beschikbaar in de volgende kleuren:
- Candy Persimmon Red / Metallic Flat Spark Black / Metallic Matte Graphenesteel Gray
- Metallic Moondust Gray / Metallic Spark Black
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor |
Boring x slag | 70 mm x 70 mm |
Cilinder inhoud | 451 cc |
Comp. verhouding | 10,3:1 |
Kleppen | 8 |
Brandstof toevoer | Injectie: Ø 32 mm x 2 |
Ontsteking | |
Vermogen | 45 pk / 33 kW bij tpm |
Max. koppel | 42 Nm bij 6 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.438 (39/16) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm telescopische voorvork |
Vering achter | Bottom-Link Uni-Trak, gasgevulde schokdemper met instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Enkele semi-zwevende schijf van 310 mm. Remklauw: dubbele zuiger. |
Remmen achter | Enkele schijf van 220 mm, remklauw: dubbele zuiger. |
Voorband | 110/70R17M/C 54H |
Achterband | 150/60R17M/C 66H |
Wielbasis | 1375 mm |
Lengte | 1995 mm |
Breedte | 730 mm |
Hoogte | 1120 mm |
Zithoogte | 785 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: KAWASAKI, KTM, SUZUKI |
Vakkundige en professionele service MOTOR City Amsterdam beschikt over een ruime werkplaats, voorzien van de modernste apparatuur en gereedschappen.
Reparaties en onderhoud worden daarmee vakkundig en snel uitgevoerd. We zijn gespecialiseerd in service aan Suzuki, KTM, Yamaha, Honda, Kawasaki, Aprilia en BMW. En: je bent bij ons beslist niet te duur uit! Goed opgeleide motortechnici Onze monteurs gaan zeer regelmatig op cursus bij de importeurs van onze merken. Hierdoor zijn ze altijd op hoogte van de laatste technische vernieuwingen.
Ook voor schade Bij ons kun je ook terecht voor onder meer schadetaxatie en –herstel. We werken samen met vrijwel alle verzekeringsmaatschappijen.
 | Amsterdam, Noord-Holland |
 | 020-4808010 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken