Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Hierbij te koop aangeboden, Zeer nette MV Agusta F3 675.
Deze motor verkeerd in zeer nette staat, heeft een lage km stand en loopt, rijd en stuurt geweldig.
Afkomstig van 2e eigenaar en is de laatste jaren bij ons in onderhoud geweest. Documentatie aanwezig.
- Rijmodi
- Quickshifter
- Sc-Project slip-on
- Documentatie aanwezig
- Kom vrijblijvend langs voor bezichtiging en/of een proefrit. De koffie staat klaar.
Openingstijden:
Di: 9:00 tot 17:00, 19:00 tot 22:00
Wo: 9:00 tot 17:00
Do: 9:00 tot 17:00, 19:00 tot 22:00
Vr: 9:00 tot 17:00
Za: 9:00 tot 17:00
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 3 cilinder |
Boring x slag | | |
Cilinder inhoud | 675 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Electronische injectie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 137|101| |
Max. koppel | | |
Koppeling | Natte meerplaten |
Versnellingsbak | 6 versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Tubular steel trllis frame |
Vering voor | 50 mm upside-down |
Vering achter | cartridge |
Remmen voor | 320 mm zwevende schijven |
Remmen achter | 220 mm enkele remschijf |
Voorband | 120-70-17 |
Achterband | |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Met de 3 cilinder F3 675 brengt MV Agusta één van de meest radicaal vernieuwende motorfietsen ooit op de markt.
Italiaans concept
10 van de 37 wereldtitels die MV Agusta ooit won, werden behaald met een driecilinder. Claudio Castiglioni gelooft nog steeds dat het drieclinderconcept het best mogelijke is voor een middenklasse sportmotor. Gecombineerd met een uitzonderlijk rijwielgedeelte en top-componenten resulteert dit in de meest geavanceerde supersport ooit.
Geavanceerd
De 675 cc drieclinder heeft als eerste productiemotor een contra-roterende krukas. Op het vlak van electronica valt het computergestuurde ride by wire systeem op dat meteen ook gekoppeld werd aan diverse mappings. Het resultaat van alle hi-tech is dat de F3 meteen de sterkste motor in zijn klasse is.Met een boring van 79 mm en een slag van 45,9 mm is de F3 over-vierkant. De korte slag levert een hoog toerental op. Aan 14.500 Opm produceert het F3-blok een maximaal vermogen van maar liefst 128 pk. Het maximaal koppel bedraagt 76 Nm aan 10.600 Opm. Het allerbelangrijkste aan de F3 is allicht de contra-roterende krukas. De F3 is niet alleen de enige Supersport-motor die met dit technisch hoogstandje is uitgerust, maar gewoonweg de allereerste productiemotor. Maar er is meer. Het MVICS (Motor and Vehicle Integrated Control System) kan de vergelijking met de elektronica van fabrieksmotoren doorstaan. Het biedt de rijder de keuze uit 4 motorkarakteristieken. Daar kan telkens nog een op maat uitgestippelde mapping aan toegevoegd worden. Het tractiecontrolesysteem biedt de rijder de keuze uit 8 mogelijke standen. Een knop aan het linkerhandvat bedient het tractiecontrole-systeem. Naast dit motormanagement systeem, is er ook de tractiecontrole en enkele innovatie extra's. De hellingshoeksensor overlegt met het motormanagementsysteem over data als de gasstand, ontsteking en brandstoftoevoer. Het systeem heeft ook interactie met de tractiecontrole. Op die manier wordt er een zo groot mogelijke veiligheid geboden. Daarnaast is er ook nog de 'launch control', die een optimale start en acceleratie garandeert. Dit is gekoppeld aan een anti-wheelie systeem dat het voorwiel laag houdt bij felle acceleratie en er is ook het EAS of Electronically Assisted Shift. Hierdoor kun je schakelen zonder van het gas te gaan.
Exclusief frame
Rond dit uitzonderlijk blok, hoort een al even uitzonderlijk rijwielgedeelte. Het frame is een mix van stalen buizen en aluminium plaatwerk. Zoals het op meerdere MV Agusta's het geval is, komt de instelbare voorvork van Marzocchi en de achterschokbreker van Sachs. Ook bij de remmen vinden we topcomponenten terug, Brembo is leverancier van de beste remonderdelen die er te vinden zijn. Met de F3 schrijft MV Agusta niet alleen een nieuwe en belangrijke bladzijde in zijn eigen geschiedenis, maar worden er ook nieuwe normen gezet in de klasse van de supersportmotoren. Het drooggewicht bedraagt amper 173 kg. De F3 zal beschikbaar zijn in het klassieke MV rood-zilver, in pastelwit en pastelzwart.
|
Onze showroom/werkplaats is gevestigd in Stroe.
Onze werkzaamheden zijn:
- verkoop motoren
- verkoop motorkleding / accessoires
- reparatie
- onderhoud
- bandenservice
- restauratie
Wilt u een kijkje komen nemen in onze showroom? Maak gerust een afspraak, dan staat de koffie klaar! Contactgegevens 06-27158823 / 06-22861644
 | Kootwijkerbroek, Gelderland |
 | 0342484550 |
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van MASH