Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Waanzinnig mooie Bonneville T 100 Black
Rechtstreeks van 1e eigenaar
In prachtige staat
-OH-boekje
-Instructieboekje
-Reservesleutel
Extra's:
* Comfort seat
* Koplamp rooster
* Bar-end spiegels
* Grab rail kit + mount
* X-Pipe ( voor mooie diepe sound )
# Incl. de originele delen
Incl. Beurt & Garantie
Na aanpassen geschikt voor A2
Aanvullende Informatie:
Fabrikant: Triumph
Bouwjaar: 2019
Cilinderinhoud: 900 cc 2 cil. 4-takt
Kilometerstand: 19.000
Kleur: Zwart
Afleverkosten/garantie: € 250.-
Garantie: 3 maanden
Opties en Accessoires: ABS, Bagagerek, Bar-end spiegels, Comfort Zadel , dempers, andere en uitlaatsystemen, Om te bouwen naar 35kw, Sportuitlaat
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 8 kleppen, SOHC, parallelle tweecilinder met een krukhoek van 270° |
Boring x slag | 84,6|80 |
Cilinder inhoud | 900 |
Comp. verhouding | 10,55:1 |
Kleppen | 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 55 |40,5 |5.900 |
Max. koppel | 80|3.230 |
Koppeling | Natte platenkoppeling met bekrachtiging |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14,5 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen buizenframe |
Vering voor | KYB 41 mm voorvork, veerweg 120 mm |
Vering achter | KYB dubbele schokbreker met instelbare veervoorspanning, veerweg achterwiel 120 mm |
Remmen voor | Enkele zwevende remschijf 310 mm, zwevende remklauw (Nissin) met 2 zuigers, ABS |
Remmen achter | Enkele remschijf 255 mm, zwevende remklauw (Nissin) met 2 zuigers, ABS |
Voorband | 100/90-18 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1450 |
Lengte | |
Breedte | 715 |
Hoogte | 1100 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 213 |
Leverbare kleuren | zwart, rood, blauw/zilvergrijs |
Beschrijving | De nieuwe Bonneville T100 is geïnspireerd op de legendarische Bonneville uit 59 en is prachtig ontworpen met veel van de iconische kenmerken van de oorspronkelijke motorfiets gekoppeld aan de uitstekende stuureigenschappen en geavanceerde rijdertechnologie van Triumph voor een toegankelijke en zelfverzekerde rit. De T100 is bijzonder hoogwaardig afgewerkt, met onder meer eersteklas geborstelde aluminium afdekkingen voor de motor en klassieke, unieke opgeschroefde Triumph-emblemen, nieuwe Bonneville-motorplaat, motorembleem met het logo van Triumph, hoogwaardige zadelafwerking en details. De T100 wordt aangedreven door een motorblok van 900cc met een hoog koppel en is verkrijgbaar in drie stijlvolle, eigentijdse kleuren: Fusion White en Aegean Blue met handgeschilderde sierlijnen, New England White en Intense Orange met handgeschilderde sierlijnen en Jet Black. |
| Dealerschappen: SYM, TOMOS |
 | Koudekerke, Zeeland |
 | 0118-551101 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beïnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken