Nieuwsbrief:

De Motorzaak

Wie de beste service voor zijn motorfiets wil is bij ons aan het goede adres. We zijn in 1999 uit pure liefhebberij voor alles wat met motoren te maken heeft begonnen in een kelderbox. Inmiddels hebben we een prachtige motorzaak waar we naast BMW’s ook vrijwel alle andere merken repareren. In onze stijlvolle winkel vind je kleding, helmen en accessoires van diverse topmerken. Ook hebben we altijd een mooie selectie occasions. En niet te vergeten: We zijn exclusief dealer van MOTO GUZZI, een historisch merk dat onverwacht veel te bieden heeft.
Alle motoren van De Motorzaak
22 motoren gevonden
CFMOTO 450 MT
CFMOTO 450 MT
€ 7.799,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
CFMOTO 450 CLC
CFMOTO 450 CLC
€ 7.199,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
CFMOTO 450 SRS
CFMOTO 450 SRS
€ 7.799,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
CFMOTO 700 CL-X HERITAGE
CFMOTO 700 CL-X HERITAGE
€ 6.899,- p/mnd klik hier
2025, 0 Km
CFMOTO 450 MT
CFMOTO 450 MT
€ 7.799,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
CFMOTO 700 CL-X ADVENTURE
CFMOTO 700 CL-X ADVENTURE
€ 7.499,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
CFMOTO 450 NK
CFMOTO 450 NK
€ 6.899,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
CFMOTO 800 MT SPORT
CFMOTO 800 MT SPORT
€ 10.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
CFMOTO 800 NK SPORT
CFMOTO 800 NK SPORT
€ 8.599,- p/mnd klik hier
2025, 0 Km
MOTO GUZZI V 9 ROAMER
MOTO GUZZI V 9 ROAMER
€ 6.499,- p/mnd klik hier
2016, 20100 Km
ZERO DSR
ZERO DSR
€ 17.999,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
ZERO SR ZF 15.6
ZERO SR ZF 15.6
€ 17.499,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
CFMOTO 675 NK
CFMOTO 675 NK
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
CFMOTO 675 SR-R
CFMOTO 675 SR-R
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
CFMOTO 675 SR-R
CFMOTO 675 SR-R
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
CFMOTO 675 SR-R
CFMOTO 675 SR-R
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
CFMOTO 800 NK ADVANCED TC
CFMOTO 800 NK ADVANCED TC
€ 9.999,- € 10.499,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
CFMOTO 450 SR
CFMOTO 450 SR
€ 6.899,- € 7.499,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
KAWASAKI KLE 650 VERSYS
KAWASAKI KLE 650 VERSYS
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2009, 46501 Km
CFMOTO 800 MT-X
CFMOTO 800 MT-X
€ 11.999,- p/mnd klik hier
2025, 0 Km
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion