Nieuwsbrief:

A. van Andel Motorrijwielen

Verkoop, reparatie en onderhoud van motorrijwielen van o.a. Honda, Suzuki, Yamaha en Kawasaki. Zoekt u een gebruikte motor? Kom ons ruime occasion aanbod van tweedehands motoren bekijken in onze showroom in Kerkdriel.
Alle motoren van A. van Andel Motorrijwielen
7 motoren gevonden
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
€ 13.250,- p/mnd klik hier
2018, 24081 Km
YAMAHA XT 1200 Z SUPER TENERE
YAMAHA XT 1200 Z SUPER TENERE
€ 6.850,- p/mnd klik hier
2010, 75409 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2016, 17328 Km
TRIUMPH STREET TRIPLE 675
TRIUMPH STREET TRIPLE 675
€ 4.350,- p/mnd klik hier
2008, 34613 Km
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 10.600,- p/mnd klik hier
2022, 6506 Km
SUZUKI V-STROM DL 1000
SUZUKI V-STROM DL 1000
€ 7.450,- p/mnd klik hier
2015, 59421 Km
KAWASAKI KLE 650 VERSYS
KAWASAKI KLE 650 VERSYS
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2024, 2826 Km
Wist u dat: In de motortaal "Hardtail" betekent: Letterlijk: stijve of harde achterkant. In dit geval de benaming voor een frame dat niet is uitgevoerd met een scharnierende achterbrug, noch met plunjervering. Kortweg een stijf frame genoemd. De meeste Europese en Amerikaanse motorfietsen uit de jaren twintig, dertig en begin jaren veertig hadden een stijf frame. De Britse en de Duitse motorfietsindustrie kwamen als eerste uit met seriemodellen die beschikten over zowel achter- als voorvering. De ooit toonaangevende Engelse motorindustrie tekende voor de eerste generatie massaal uitgevoerde semi-hydraulische voor- en achterschokbreking. In Engeland werd de Matchless G3L (l voor light) als eerste met een telescopische voorvork uitgerust aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. De Amerikaanse industrie bleek op dit gebied het conservatiefst. De zware Indians werden in 1940 nog uitgerust met het Springframe, waarbij plunjervering was verwerkt in de achterwielophanging. Harley-Davidson ging met zijn zwaarste modellen pas in 1958 over op een frame met scharnierende achterbrug na in 1949 de springervoor vork door een hydraulische voorvork te hebben vervangen. De op zich uiterst trage aanpassing van het rijwielgedeelte van de topmodellen aan de moderne stroom van Europese motorfietsontwerpen, trompetterde het reclamebureau van Harley-Davidson van de daken als ongekende noviteit op het gebied van motorrijderscomfort. De begeleidende namen van modellen als Hydra Glide (hard tail met hydraulische voorvork) en Duo Glide (hydraulische voorvork én achtervering) getuigen van een bombastische mythologisering van een door Harley-Davidson matig ontwikkelde schokbrekingstechniek. Een hard tail komt bij moderne fabrieksmotorfietsen niet meer voor. Bij sommige motorfietsen ziet het er overigens wel zo uit omdat de schokbreker(s) weggewerkt zijn onder of boven het motorblok. Bij Harley-Davidson werd met het Softail-frame voor de hard tail-look gekozen omdat deze in is bij customrijders.
© 2000 - 2025 Motoroccasion