 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 12,3 : 1 |
Kleppen | 5 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | injectie |
Ontsteking | TCI (digitaal) |
Vermogen | 172 pk / 128.3 kW bij 12.500 met direct air induction, zonder 175 (128,7 tpm |
Max. koppel | 106.9 Nm bij 10.500 met direct air induction, zonder 10,6 tpm |
Koppeling | olie bad |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.533 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | 290 km/u |
ABS | nee |
Frame | Aluminium Deltabox V frame |
Vering voor | volledig instelbare 43 mm UPSD, veerweg 120 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 130 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijf, radiale vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1395 mm |
Lengte | 2065 mm |
Breedte | 720 mm |
Hoogte | 1.105 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 172 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Deze R 1 is een van de eerste motoren die de zgn een op een grens bereikte, dus 172 kg en 172 pk. Door het hoogtoerige karakter is deze R 1 onderin en in het middengebied iets minder sterk als zijn voorganger, maar levert ongemerkt over de hele linie veel vermogen met een duidelijk eindschot. |